highlights
Snel opladen,
ver rijden
Nooit meer benzine tanken, geen enkele emissie uit de uitlaat. De nieuwe Hyundai IONIQ Electric biedt opwindende prestaties en een nog grotere, volledig elektrische actieradius van maar liefst 311 kilometer op een volle batterij*. Bovendien is de nieuwe, krachtige lithium-ion-polymeerbatterij in minder dan een uur op te laden tot 80 procent van zijn capaciteit, als je hem hebt aangesloten op een snellader met 100 kW vermogen (DC, gelijkstroom).



Een elektrisch
statement
Het aerodynamische, strakke silhouet van de IONIQ is verder verfraaid met een aantal nieuwe designelementen: krachtige full LED-koplampen sluiten elegant aan op de slanke, gesloten grille, die aangeeft dat deze IONIQ een elektrische aandrijflijn heeft.
* Actieradius op basis van WLTP-cyclus. De actieradius kan variëren en is afhankelijk van de omstandigheden op de weg, de rijstijl en de temperatuur.


Bluelink-connectiviteitsdiensten
Met Hyundai's geavanceerde connectiviteitsdienst Bluelink is de
vernieuwde IONIQ Electric naadloos verbonden met je smartphone, met
online stemherkenning en een breed gamma voorzieningen die de reis
gemakkelijker en plezieriger maken. Een kosteloos 5-jarig abonnement op
Hyundai LIVE Services is inbegrepen bij de 10,25-inch AVN-touchscreen in
het dashboard. Je hebt toegang tot onder meer real-time informatie over
locaties en tarieven van laadstations langs de route, weer, verkeer en de
mogelijkheid tot live POI Search, parkeerruimte, Hyundai-dealers in de
omgeving - en zelfs snelheidscamera's (waar dat wettelijk is toegestaan).


Volledig elektrische aandrijflijn
De belangrijkste componenten van de aandrijflijn van de Hyundai IONIQ Electric zijn verbeterd om nog betere prestaties en een nog grotere actieradius mogelijk te maken. Geniet van 36 procent meer capaciteit van de nieuwe batterij, die nu 38,3 kWh capaciteit biedt. De superefficiënte lithium-ion-polymeerbatterij voedt de elektromotor, die nu 100 kW (136 pk) vermogen levert. De acceleratie is bliksemsnel dankzij het koppel van 295 Nm, dat direct vanuit stilstand beschikbaar is. De praktische vijfpersoonssedan accelereert daardoor van 0 naar 100 km/u in slechts 9,9 seconden.
Het platform van de IONIQ is ontworpen voor de optimale integratie van het batterijpakket laag in het onderstel, zodat dat niet ten koste gaat van de interieurruimte. De plaatsing van de batterij onder de zitplaatsen zorgt er bovendien voor dat het zwaartepunt van de IONIQ Electric uitzonderlijk laag ligt. Dat komt zijn wegligging zeer ten goede, waardoor de IONIQ Electric fantastisch rijplezier biedt.
Met de direct vanuit stilstand beschikbare maximale trekkracht en het indrukwekkende acceleratievermogen
dat zijn nieuwe, krachtige 100 kW sterke elektromotor biedt, combineert de nieuwe Hyundai IONIQ Electric
onderscheidend aerodynamisch design met emissievrije mobiliteit.
Ontdek hieronder enkele van de vele voordelen van de nieuwe IONIQ Electric.
-
Emissievrije mobiliteit.
De nieuwe IONIQ Electric verbruikt absoluut géén benzine of diesel. Daardoor produceert hij ook géén emissie en is er geen motorgeluid hoorbaar. Toch biedt hij een actieradius van maar liefst 311 km (volgens WLTP). Dat is goed nieuws voor de luchtkwaliteit in drukke steden. Elektrische mobiliteit helpt immers de luchtvervuiling door vervoer en transport te reduceren doordat minder fossiele brandstof nodig is - speciaal als de elektriciteit is gewonnen uit hernieuwbare bronnen.
0 % emissie
100 % elektrisch -
Bliksemsnelle acceleratie.
Bliksemsnelle acceleratie, vanuit stilstand en wanneer je maar wilt. De krachtige, 100 kW sterke elektromotor en het geavanceerde batterijsysteem met een capaciteit van 38,3 kWh bieden trekkracht vanuit stilstand en indrukwekkend acceleratievermogen. Je hoeft nooit te wachten tot de motor op toeren komt en je hoeft ook niet te schakelen. Daardoor is de IONIQ Electric heel gemakkelijk en snel door het verkeer te loodsen.
Maximale trekkracht
voor snelle acceleratie. -
Nooit meer olie verversen. Minder onderhoud.
Aangezien de nieuwe IONIQ Electric niet wordt aangedreven door een verbrandingsmotor, heeft hij ook geen olie nodig om het binnenste van de motor of de transmissie te smeren. Elektrische auto's zijn daarom niet voorzien van een olietank, noch van een transmissie of een katalysator. Dat betekent: lagere onderhoudskosten en geen olie verversen.
Nooit meer olie verversen
van motor en transmissie.
Exterior
ontwikkeld voor optimale efficiency
om bij te dragen aan een zo laag mogelijk energieverbruik. Met een luchtweerstandcoëfficiënt
van slechts 0,24 is de IONIQ een van de meest aerodynamische auto's op de markt.
Terwijl de ranke vormgeving een dynamische indruk maakt op de buitenwereld, biedt de
structuur van de carrosserie superieure veiligheid en efficiency dankzij de innovatieve
toepassing van lichtgewicht aluminium en geavanceerd staal van hoge treksterkte.
-
-
Gesloten 'zwevende' grille. Met zijn slanke, gesloten en schijnbaar zwevende grille maakt de nieuwe Hyundai IONIQ Electric een opvallend aerodynamisch statement. Direct achter de grille openen en sluiten computergestuurde, actieve luchtkleppen automatisch om de aerodynamica van de auto te optimaliseren.
-
-
LED-dagrijverlichting (DRL). De Hyundai IONIQ Electric heeft een nieuwe, opvallende lichtsignatuur door de nieuwe LED-koplampen en de LED-dagrijverlichting. De dagrijverlichting is fraai gepositioneerd naast de antracietkleurige luchtinlaatopeningen voor de wielen, ontworpen om de luchtstroming langs en over de wielen te optimaliseren voor de beste aerodynamica.
-
-
-
Lichtmetalen 16-inch velgen. De stijlvolle nieuwe lichtmetalen 16-inch velgen zijn speciaal voor de Hyundai IONIQ Electric ontwikkeld. Dankzij het ontwerp stroomt de lucht soepel langs de wielen. Daardoor draagt het design bij tot de beperking van het energieverbruik en de uitstekende actieradius.
-
Taillelijn. De elegante taillelijn is nu voorzien van een antracietkleurige sierlijst met een zilverkleurige bies; een extra dynamisch accent op het verfijnde silhouet van de Hyundai IONIQ Electric.
-
Zonnedak. Laat de zon naar binnen en geniet van een beetje wind in je haar. De Hyundai IONIQ Electric is (optioneel) leverbaar met een zonnedak dat kantelt en naar buiten schuift voor maximale openheid.
-
Smart key. Heb je de smart key in je zak of tas zitten, dan herkent de IONIQ Electric je en ontgrendelen de portieren automatisch als je bij de auto in de buurt komt. Zodra je bent ingestapt, kun je de auto starten met een druk op de startknop.
-
-
-
-
Achterbumper. Ook de achterbumper is vernieuwd en heeft een nu een antracietkleurige tint voor het middenpaneel en de onderste accentlijn.
-
Interior
verfijnd interieur.
overzichtelijk en zit boordevol nieuwe functies. Geniet van het gebruiksgemak,
het comfort en de connectiviteit van een ruime sedan met vijf zitplaatsen.
In het interieur zijn diverse recyclebare materialen gebruikt, waaronder
organisch suikerriet en vulkanisch gesteente.
-
Kies jouw favoriete kleur. Het interieurthema Fossil Grey biedt de keuze uit een geweven bekledingsstof en lederlook met een stijlvol patroon.
- Lederlook
- Stof
- Lederlook
-
Kies jouw favoriete kleur. Het interieurthema Shale Grey omvat lederlook bekleding met een stijlvol patroon.
- Lederlook
- Lederlook
-
Kies jouw favoriete kleur. Het interieurthema Electric Shadow omvat lederlook bekleding met een stijlvol patroon.
- Lederlook
- Lederlook

-
Dashboard.
Het dashboard is volledig nieuw ontworpen en nu voorzien van een accentlijn in donker chroom die het ruimtelijke gevoel in de IONIQ Electric accentueert. De hoogwaardige kunstlederen afwerking op de 'zwevende' clusterbehuizing draagt bij aan het gevoel van kwaliteit. Blauwe LED-verlichting langs het dashboard en in de middenconsole versterkt de elegante lijnen in het interieur.
-
Verwarmbaar stuurwiel.
Geniet op koude dagen van warme handen. Het aan de onderzijde afgeplatte en verwarmbare stuurwiel is voorzien van verchroomde accenten op de spaken. De ergonomisch geplaatste bedieningselementen zorgen ervoor dat je onderweg verbonden bent en veilig alle systemen kunt bedienen.
-
10,25-inch touchscreen.
Het Audio Video Navigatie-systeem vormt het elegante middelpunt van de nieuwe cockpit. De 10,25-inch touchscreen is aan te passen naar twee startschermen en toont tevens de informatie van Hyundai's geavanceerde connectiviteitsdienst Bluelink en LIVE Services. Deze dienst biedt tot op de minuut actuele informatie over locaties en tarieven van laadstations langs de route, weer, verkeer en de mogelijkheid tot live POI Search, parkeerruimte, Hyundai-dealers in de omgeving - en zelfs snelheidscamera's (waar dat wettelijk is toegestaan). Via Apple CarPlayTM en Android AutoTM kun je je smartphone koppelen en de telefoon-, muziek- en appfuncties via het grote scherm bedienen. Apple CarPlayTM is een geregistreerd handelsmerk van Apple Inc. Android AutoTM is een geregistreerd handelsmerk van Google Inc.
-
-
Oplaadstatus batterij.
Eén blik is genoeg: de actieradius en de status van de batterij zijn duidelijk weergegeven op de 10,25-inch touchscreen in de IONIQ Electric. De resterende laadtijd wordt berekend en weergegeven zodra de IONIQ Electric aangesloten is op een oplaadpunt.
-
Hightech bediening climate control.
De middenconsole is volledig opnieuw ontworpen en voorzien van een hightech bediening van de climate control: aanraken met de vingertop volstaat. Stel eenvoudig de gewenste temperatuur in en het systeem doet de rest.
-
Infinity Sound System.
Een onvergetelijke manier om je favoriete muziek te ervaren: de premium geluidsinstallatie van Infinity. Deze geavanceerde luidsprekertechnologie maakt van elke rit een adembenemend avontuur.
-
Digitaal cluster met 7-inch LCD-display.
Het geheel nieuwe digitale cluster bestaat uit een 7-inch LCD-display met hoge resolutie. Het scherm is verfraaid met sfeerverlichting die de rijmodi zichtbaar maakt. De COMFORT-modus (blauw) zorgt voor een uitstekende balans tussen efficiency en power. De ECO-modus (groen) maximaliseert de energie-efficiency en de SPORT-modus (rood) biedt nog eens 30 Nm extra koppel - tot een maximum van 295 Nm - voor extra snelle acceleraties. Het grote kleurenscherm toont uiteraard ook alle belangrijke rijinformatie, waaronder snelheid, de energiestroom en de status van de batterij.
-
Stoelen.
Kies voor stoffen of lederen bekleding voor de comfortabele stoelen van de IONIQ Electric. De bestuurdersstoel kun je op acht manieren elektrisch verstellen en is verkrijgbaar met tweevoudige lendensteunverstelling. Een versie met ventilatie-/verwarmingssysteem is eveneens beschikbaar. De optionele Integrated Memory Seat onthoudt jouw instellingen van de bestuurdersstoel en de spiegels als ook die van een tweede bestuurder. Met een druk op de knop worden de instellingen automatisch aangepast. Klap de achterbankleuning eenvoudig in delen (60:40) neer voor meer ruimte voor de bagage. Een verwarmbare achterbank is optioneel verkrijgbaar.
Technology
Bedien de IONIQ Electric met je smartphone of met je stem, want Bluelink brengt naadloze connectiviteit rechtstreeks in de vernieuwde IONIQ Electric met online spraakherkenning en een breed scala aan functies. Ervaar het gemak van LIVE Services, dat actuele informatie geeft over weer, verkeer, parkeerplekken, de locaties en tarieven van oplaadstations en allerlei Points of Interest (POI). En wel zo veilig: in geval van een ongeluk schakelt het systeem automatisch de hulpdiensten in. Ook is er een SOS-noodknop, onderdeel van het eCall-systeem, in de auto aanwezig.
De nieuwe Hyundai IONIQ Electric is voorzien van alles wat je nodig hebt om relaxed te kunnen autorijden en om je sneller op de plaats van bestemming te brengen. Een 5-jarig abonnement op LIVE Services is inbegrepen bij het 10,25-inch AVN-systeem. Daarmee heb je direct toegang tot real-time informatie over, verkeer, weer, snelheidscamera's (waar dat wettelijk is toegestaan), locaties van oplaadstations, Hyundai-dealers in de omgeving en POI.
Performance
omstandigheden op de weg, rijstijl en temperatuur.

De krachtige elektromotor heeft een vermogen van 100 kW (136 pk) en levert een maximumkoppel van 295 Nm direct vanuit stilstand. Dat zorgt voor een indrukwekkende acceleratie, vooral vanaf lage snelheid.

polymeerbatterij.
De verbeterde hoogvoltagebatterij met een capaciteit van 38,3 kWh heeft superieure oplaad- en ontlaadkarakteristieken, wat zowel het elektrisch rijden als de opslag van energie door regeneratief remmen optimaliseert.

De geïntegreerde verwarming brengt de hoogvoltagebatterij op de juiste temperatuur om zowel het opladen als de actieradius bij lage buitentemperaturen te optimaliseren.
De IONIQ Electric is uitgerust met de modernste technologie voor intelligent rijden. Het Smart Regenerative Braking-systeem bijvoorbeeld laadt de batterij onderweg op wanneer de elektromotor wordt gebruikt om de auto af te remmen. Verder gebruikt het de radarsensoren in de auto om de mate van regeneratief remmen te bepalen. Daardoor reageert het systeem altijd op de juiste manier op het verkeer rond de auto om afdoende te vertragen.

Je kunt de actieradius eenvoudig maximaliseren en voldoende energie in de batterij bewaren door de mate van regeneratief remmen aan te passen met de schakelpeddels achter het stuur. Er is keuze uit vier niveaus, elk met zijn eigen mate van vertraging en oplaadkracht. Trek de linker schakelpeddel naar je toe en houd hem vast om met maximale kracht regeneratief te remmen. Hiermee is het zelfs mogelijk - afhankelijk van de verkeerssituatie - om de auto volledig tot stilstand te brengen zonder het rempedaal te gebruiken. In deze modus wordt de batterij het sterkst opgeladen..

In de IONIQ Electric schakel je tussen de standen D, N, R en P (Drive, Neutral, Reverse en Park) met knoppen die voor comfortabel gebruik in de middenconsole zijn geplaatst. Ook de knop van de elektrische parkeerrem is hier ondergebracht. In de middenconsole zijn tevens twee bekerhouders en de praktische pad voor het draadloos opladen (Qi) van je smartphone te vinden.

Laden
Thuis of onderweg: het opladen van de batterij in de Hyundai IONIQ Electric is simpel. Afhankelijk van de netaansluiting thuis of het type openbare (snel)lader waartoe je toegang hebt, biedt de IONIQ Electric een aantal mogelijkheden om de batterij op te laden, met diverse kabelsets en aansluitingen voor alle aanbieders van oplaadstations.
Veiligheid
Hyundai SmartSense. Dit vooruitstrevende rijassistentiesysteem houdt continu de omgeving rond de auto
in de gaten om zijn inzittenden onderweg te beschermen tegen gevaren.
-
Smart Cruise Control met Stop & Go (SCC w/S&G)
Verhoogt de veiligheid en vermindert stress door een vaste afstand tot de voorligger te handhaven. Op basis van de info van de radarsensoren aan de voorzijde bewaart het een vooraf ingestelde afstand tot de voorligger door automatisch te versnellen of af te remmen wanneer dat nodig is. Komt het verkeer tot stilstand, dan zet het Stop & Go-systeem de IONIQ Electric eveneens stil. Zodra het verkeer weer op gang komt, accelereert ook de IONIQ Electric weer naar de ingestelde snelheid.
-
Forward Collision-avoidance Assist (FCA) met voetgangersdetectie.
FCA is een geavanceerde actieve veiligheidsfunctie die je waarschuwt voor noodsituaties. Indien nodig remt de auto automatisch. Op basis van input van de radar aan de voorzijde en de camerasensoren werkt FCA in drie stadia. Het systeem waarschuwt zowel optisch als met een geluidssignaal, remt afhankelijk van de dreiging van een aanrijding de auto af en remt op volle kracht om een aanrijding te voorkomen of de schade te beperken als een aanrijding niet is te voorkomen. Het systeem treedt in werking als een voertuig, fietser of voetganger vóór de auto is gedetecteerd en bij snelheden van 8 km/uur of meer.
-
Blind-spot Collision Warning (BCW) met Lane Change Assist-systeem.
Dit systeem maakt gebruik van twee radarsensoren onder in de achterbumper. Het waarschuwt met een optisch signaal als een medeweggebruiker zich in de dodehoek bevindt. Als je in een dergelijke situatie de richtingaanwijzer inschakelt, dan geeft het Lane Change Assist-systeem als waarschuwing zowel een optisch als een geluidssignaal.
-
Rear Cross-traffic Collision Warning (RCCW).
Vermindert het risico op een aanrijding bij het achteruitrijden op smalle plekken en met slecht zicht. RCCW waarschuwt als voertuigen van opzij naderen - en het remt zo nodig automatisch. Perfect op parkeerterreinen en in de stad. Met de radarsensoren op de achterste hoeken van de carrosserie scant het systeem over 180 graden het gebied achter de auto. Het is actief als de achteruitversnelling is ingeschakeld.
-
Lane Following Assist (LFA)).
Houdt de IONIQ Electric in het midden van de rijstrook bij snelheden tussen 0 en 150 km/u, op zowel de snelweg als in de stad.
-
Lane Keeping Assist (LKA).
Gebruikt de camera aan de voorzijde om de IONIQ Electric binnen de lijnen van de rijbaan te houden. Komt de auto op of over de wegmarkering heen zonder dat de richtingaanwijzer is ingeschakeld, dan geeft LKA een optisch of geluidssignaal als waarschuwing. Indien nodig voert het systeem een stuurcorrectie uit.
-
High Beam Assist (HBA).
De koplampen zijn leverbaar met moderne
LED-techniek die heldere verlichting combineert
met duurzaamheid en een veel lager energieverbruik
dan halogeenverlichting. High Beam Assist schakelt
automatisch grootlicht in wanneer dat kan en uit
wanneer dat noodzakelijk is. HBA detecteert naderende
voertuigen en voertuigen die vóór de IONIQ Electric
in dezelfde rijstrook rijden en past de verlichting
daar automatisch op aan. Dat voorkomt verblinding van
medeweggebruikers. -
Driver Attention Warning (DAW).
DAW waarschuwt je wanneer je tekenen van vermoeidheid
toont om zo een potentieel ongeluk te voorkomen. Het
systeem kijkt naar jouw rijpatroon om tekenen van
afleiding of vermoeidheid te herkennen. -
Intelligent Speed Limit Warning (ISLW).
ISLW gebruikt de camera aan de voorzijde en de
informatie van het navigatiesysteem om snelheidsborden
te herkennen. Het geeft de snelheidslimiet en een
eventueel inhaalverbod in real-time weer op het
navigatiesysteemscherm en op het instrumentencluster.
Convenience
en connected.
-
Verwarmbare, geventileerde stoelen
-
Verwarmbaar stuurwiel
-
Rear-View Monitor (RVM)
-
Draadloos opladen
-
Elektrische parkeerrem (EPB)
-
Verwarmbare,
geventileerde stoelen. De bestuurdersstoel kun je op acht manieren elektrisch verstellen en is verkrijgbaar met tweevoudige lendensteunverstelling. Een versie met ventilatie-/verwarmingssysteem is eveneens beschikbaar. De optionele Integrated Memory Seat-functie onthoudt jouw instellingen van de bestuurdersstoel en de spiegels en die van een tweede bestuurder. Met een druk op de knop worden de instellingen automatisch aangepast. Klap de achterbankleuning eenvoudig in delen (60:40) neer voor meer ruimte voor de bagage. Een verwarmbare achterbank is optioneel verkrijgbaar. -
Verwarmbaar stuurwiel. Geniet op koude dagen van warme handen. Het aan de onderzijde afgeplatte en verwarmbare stuurwiel is voorzien van verchroomde accenten op de spaken. En de ergonomisch geplaatste bedieningselementen zorgen ervoor dat je onderweg connected bent en veilig alle systemen kunt bedienen.
-
Rear-View Monitor (RVM). Passagiers op de achterbank kunnen het zicht naar achteren via de achteruitkijkspiegel blokkeren. De Rear-View Monitor - een camera aan de achterzijde van de auto - toont je op de display altijd precies wat er achter de auto gebeurt.
-
Draadloos opladen. Laad je smartphone gemakkelijk op. De pad om draadloos je smartphone op te laden (Qi), is onder handbereik in de middenconsole geplaatst.
-
Elektrische parkeerrem (EPB). De elektrische parkeerrem is eenvoudig in gebruik: trek de knop met de vingertoppen omhoog. Hij is bovendien voorzien van een Auto Hold-functie. Daarmee houd je de IONIQ Electric op zijn plaats zonder dat je de rem hoeft in te trappen. Perfect voor gebruik in de file en wanneer het verkeerslicht lang op rood blijft staan. Een simpele druk op de knop activeert deze functie. Trap je het stroompedaal in, dan laat Auto Hold de auto automatisch 'los' en kom je weer op gang.
-
eCall, voor nog meer veiligheid.
De IONIQ Electric schakelt automatisch hulpdiensten in wanneer als gevolg van een aanrijding de airbags worden geactiveerd. Voor hulp kun je - 24/7, 365 dagen per jaar - ook op de noodknop drukken. eCall is werkzaam in alle 28 EU-lidstaten, IJsland, Noorwegen en Zwitserland.
-
ECO+-modus.
Deze modus vult de standaard rijmodi ECO, COMFORT en SPORT aan. Als je onverhoopt een bijna lege batterij hebt, kun je overschakelen naar de ECO+-modus om het energieverbruik nog verder te beperken en de actieradius te vergroten.
-
Utility-modus.
Perfect voor activiteiten in de natuur: met Utility-modus kun je voor langere tijd gebruikmaken van de comfortvoorzieningen van de IONIQ Electric, zoals de geluidsinstallatie en elektronica - veilig en gemakkelijk. Terwijl de auto niet kan rijden, zijn andere functies, zoals de verwarming en de airconditioning, gewoon te gebruiken.
Gemoedsrust is standaard. De Hyundai IONIQ Electric wordt geleverd met dezelfde veelomvattende garanties als alle andere Hyundai-personenauto's. Plus een extra garantie op de krachtige batterij.
kilometerbeperking.
Hyundai biedt op de IONIQ Electric vijf jaar garantie op de aandrijflijn, de besturing, de wielophanging en het remsysteem.

Op de batterij van de IONIQ Electric biedt Hyundai acht jaar/200.000 km garantie.
